Om oss

Livets Ord i Uppsala har i decennier haft ett brinnande engagemang för Israel och det judiska folket. En stor grupp människor åkte från Livets ord till Israel år 1987 och sedan dess har kallelsen att ta kristna till Israel och Israel till kristna präglat församlingen. I allt negativt brus som omger Israel vill Livets Ord uppmuntra kristna att tro på Guds löften för det land som Herren lovade Abraham och hans säd:

HERREN sade till Abram: ”Gå ut ur ditt land och från din släkt och din fars hus och bege dig till det land som jag skall visa dig. Där skall jag göra dig till ett stort folk. Jag skall välsigna dig och göra ditt namn stort, och du skall bli en välsignelse. Jag skall välsigna dem som välsignar dig och förbanna den som förbannar dig. I dig skall alla släkter på jorden bli välsignade.” 1 Mos 12:1-3

Genom åren har Livets Ord haft ett stort engagemang för Israel på flera olika sätt. Bland annat startade församlingen Operation Jabotinsky i början av 90-talet. Genom detta arbete har drygt 18.000 ryska (och några indiska) judar fått hjälp att flytta hem till Israel.

Livets Ord anordnar regelbundet resor till Israel, landet där Jesus levde och verkade. En resa till Israel kan göra att bibelns berättelser blir mer levande och verklighetsförankrade, vilket stärker den kristna tron. 

Livets Ord ber regelbundet för Israel och det judiska folket och har kontakt med flera messianska församlingar. 

Israel Report är en viktig kanal för att nå ut med positiva nyheter om Israel och är en motvikt till en annars ofta ensidig, historielös och ibland ondskefull medierapportering.  Israelrapporten vill nyansera bilden av Mellanösterns enda demokrati och på så sätt motverka isolering och fördomar. Rapporten utkommer en gång per månad på 8 olika språk. På den här sidan kan du välja att bli prenumerant, söka bland artiklar och FAQs samt stödja vårt arbete ekonomiskt. 

Besöksadress: 

Axel Johanssons gata 3

75450 Uppsala

Postadress:

Box 17

75103 Uppsala

Kontakt

Telefon: 018-4898143

E-post: israel@livetsord.se